The Road

Sitter och läser The Road av Cormac McCarthy. Egentligen tycker jag inte om boken specielt mycket, trots att jag har den både på svenska (Vägen) och engelska. Förklaringen till varför jag har två versioner av boken är att jag köpte den svenska förra året till en kurs litteraturvetenskap och nu även fått köpa den engelska till en kurs engelska.

Själva berättelsen är det inget fel på men språket gör mig smått galen. Ni som läst denna bok vet vad jag pratar om, det är inte på något sätt svårt att förstå men tillhör inte det vanligaste. För ovanlighetens skull kan jag inte bestämma mig för vilken version jag tycker bättre om, oftast är det den engelska men det börjar luta mer mot den svenska. Egentligen är det nog inget bra tecken med tanke på att engelska är orginalspråket :/

Förutom att läsa en bok jag inte är sugen på har jag inte gjort så mycket idag. Har varit hemma med förkylning idag och igår så imorgon ska jag gå till skolan, oavsätt om jag är frisk eller inte. Alla är redan mer eller mindre sjuka så det finns ingen risk att smitta någon och jag har det lite smått tråkigt.

Imorgon är det planerat en tripp till Lunds botaniska trädgård men jag hoppar nog över den, kommer betyda en extra (lite mindre) uppsatts om man inte följer med men det får jag ta.

Nu hade jag tänkt att gå till ICA och köpa något att dricka, kranvattnet här är inte gott och jag håller på att torka ut.

/Sam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0