Sekten från Fridhem

Idag blev det en lång skoldag. Började klockan 10 på morgonen och kom precis hem.
Normalt sett är dagen kortare men klockan halv två idag började vi med att sätta ihop en timme lång show för ettorna som vi sedan spelade upp klockan 7. Emellan hade vi grillning och för oss profilare (dvs. inte musik, skriv, teater eller film) var det information i klasserna och "lära känna lekar" tills klockan tre.

Som ni kanske hade gissat så lämnades planeringen åt "kulturarna" och klockan fyra blev det min uppgift att sätta ihop en affish som berättade om evangemanget. Det var klart lite över fem och ett tag senare fanns de över hela skolan, vilket lämnade en kvart kvar att äta på innan repetitionen.

Det blev iaf jättelyckat och vi fick en massa bra respons både från personal, ledning men framförallt elever. Det hela gick ut på att Fridhems egna sekt hade årsmöte och berättade om lite olika stadgar som följdes av en demonstration och sedan klubbning. T.ex. var en stadga "På Fridhem är vi extremt pretentiösa" vilket följdes av en jazz improvisation av bandet och sedan klubbning.

Tyvärr finns det inga bilder, vad jag vet, annars hade jag lagt upp ett par stycken. Sjöng till och med i det sista numret (enda där alla sektmedlemmar var med) och trots att jag inte kan sjunga så gick det bra. Men framför allt så hade vi riktigt kul!

/Sam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0